Kijlstraat 28

Fax 0599 - 672216
E-Fax 084 - 723 9277
info@venema-belastingadviseurs.nl

Loonheffing: belastingaangifte doen met je loonstrookje

Ontvang jij loon? Dan heb je recht op een loonstrook of salarisstrook. In de CAO die bij jouw werkgever geldig is, staat aangegeven hoe vaak je werkgever een salarisspecificatie aan je verstrekt.

Uitleg over je loonstrook

Op je loonstrookje staat wel een uitleg, maar meestal in ingewikkelde termen weergegeven. Het lijkt onnodig om alles te weten, maar een kleine check is nooit verkeerd om belastingaangifte te doen. Komt je netto salaris overeen met je ontvangen salaris op je rekening? En voor welke belastingen betaal je eigenlijk? Het is handig als je begrijpt wat er op je loonstrook staat, ook wanneer je belastingaangifte laat doen. Daarom leggen we je graag persoonlijk de termen van je loonstrook uit. Indien gewenst kunnen we ook de aangifte voor je inkomstenbelasting, omzetbelasting, loonheffing of vennootschapsbelasting op ons nemen.

Zolang je de gegevens voor de belastingaangifte bij de hand houdt helpen we je graag. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Termen op je loonstrook

Je loonstrook wordt onderverdeeld in een aantal elementen. Doorgaans vind je de volgende onderwerpen op een loonstrook: basisgegevens, salariscomponenten, specificatie betaling, cumulatieven, dagen/uren en reserveringen.

De basisgegevens zoals het boekjaar, de naam van de werkgever en het basissalaris is over het algemeen wel herkenbaar en duidelijk. Maar niet alles is logisch voor jou als werknemer. Wat is bijvoorbeeld heffingskorting? Of loonheffing en pensioenspremie?

Klik op de linker banner voor meer informatie. Zijn nog niet alle termen van jouw loonstrook helder? Neem contact op met Venema Administraties en Belastingadviseurs. We helpen je graag bij de uitleg van je salarisspecificatie!